måndag 12 december 2011

8 veckor här i Australien nu

Den 8:e veckan här i Australien har börjat och nu börjar vi verkligen komma in i saker och ting. Oliver och Nellie har idag börjat i skolan och det med bravur. det har gått jätte bra för dem. jag hade tänkt att stanna i skolan och hoppa emellan dem och deras klassrum. Men efter en stund tyckte de båda att jag och Molly kunde gå hem. Resten av dagen hade gått jätte bra och de hade försökt att prata så mycket det gick. Jag och Tomi är så oerhört stolta över dem som vi alltid är iför sig. Men så duktiga de är.
Molly och jag passade på att julpyssla lite och ha en mysdag bara hon och jag. Nu är det ju bara denna veckan kvar i skolan sen är det ju sommarlov. Men jag är glad att de hann gå iallafall denna veckan.

Nellie redo för första skoldag

I lördags var barnen hemma med en barnvakt och även då klarade de sig jätte bra. Tomi's jobb hade en stor julfest på en båt. Vi åkte från Darling Harbour nere i Sydney ut i Sydney hamn med båten. Vi fick god mat, bra musik och trevligt sällskap. Alla var uppklädda och det var helt fantastiskt. Sen åkte båten runt och vi hade underbar utsikt på opera huset, Harbour bridge, Luna Park  och allt annat fint där. Sen bjöds vi på fyrverkirier. Det var så trevligt. Tur med vädret hade vi med. Det har ju varit ganska varmt men det har regnat här nu till och från i 2 veckor. Men inte i lördags. Lite bilder från vår Harbour cruise kommer här. Vi glömde kameran hemma så bilderna fick jag ta med telefonen. Lite dåligt men men
Båten i bakgrunden

Berömda Luna Park, ett tivoli nere i Sydney Harbour
Opera huset

Här satt vi och åt på båten

Sydney opera house by night


Fyrverkerierna

Sydney Skyline by night
Vi har det bra och ser framemot när det fina vädret kommer tillbaka. Till helgen skall vi in till Sydney hela familjen och titta / lyssna på en utomhus jul konsert. Det skall bli mysigt. Ha det bra nu alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar