måndag 16 januari 2012

Imorgon kommer äntligen våra saker

Nu är alla våra saker på väg hit till oss äntligen. Bara över månad försenat.... Imorgon skall flyttfirman leverera dem hit till oss. Men allt gick inte helt utan problem. genom tullen gick det bra. men i karantänen hittade de en sak som tydligen inte kunde släppas igenom.Fick en bild idag av dem. Det lilla linrepet som man hänger upp den med var tydligen förbjuden. Så valet var antingen behandla den eller förstöra den. Behandla kostade 349 dollar och förstöra den 95 dollar. Jag sa förstör den den är inte värd mer än typ 20 kr hahahaha. Men att behöva betala nästan 700 kr för att förstöra den är helt galet. Ja ja vad gör man har ju inget val. inte vill jag ha den iallafall.

Annars flyter dagarna på. jag har varit sjuk sedan i fredags och verkar inte bli bättre. Feber, hosta , ont i lungorna , en fruktansvärd huvudvärk och dessutom kräkningar. Så dr tror att jag har nåt virus som satt sig på hjärnan och lungorna. Fått pencillin och blodtrycks medicin för mitt blodtryck är högt. Så jag hoppas att det vänder snart. Har ingen ork och mår inte bra alls.

Barnen har det bra. De bråkar med varandra varje dag som vanligt och leker och busar runt. Nellie testar Elin till max. Vilket är lite påfrestande. Men det hör ju till. Men jag tror det blir lite bättre när de börjar skolan och inte är hemma så mycket. Sen tar det ett tag att vänja sig vid våra rutiner och regler. 

Till helgen om jag är frisk och vädret är bra skall vi åka till ett badställe utomhus med rutchkanor etc hela familjen. Det skall bli jätte kul.

Ha det bra så länge och ta hand om er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar