onsdag 4 januari 2012

Underbart väder och idag kom vår au-pair

Sommaren är äntligen här nu. Varmt och skönt är det. Men idag har det nästan varit för varmt runt 38 grader. Tur att vi har poolen. Nellie och jag hänger på trappstegen till poolen för varken hon eller jag skall få vatten i öronen. Då hennes öron verkligen inte är bra och jag har öroninflammation jag med. Men det går jätte bra, hon är duktig och tycker att det är skönt att bara svalka sig lite.  Vi har börjat med örondroppar nu med tillsammans med medicinen som hon redan tar, så jag hoppas verkligen att det ger med sig snart, för detta är jobbigt för henne. men som tur är verkar det inte värka så mycket på henne iallafall.

Tjejerna spelar Uno ute vid poolen/ the girls plays games by the pool

Oliver älskar att hoppa i poolen/ Oliver loves to jump in the pool

Grillmästaren in action/ Barbeque king in action                              

barnen älskar grillmat/ the kids loves barbeque food
           Yummy mommy
                                    
                                               

De första dagarna på detta nya år har vi haft det jätte mysigt. Vi har badat, grillat, ätit ute, busat runt och spelat spel. Så mysigt att bara vara tillsammans.




Imorse åkte Tomi till flygplatsen och hämtade Elin. Vår au-pair. En jätte gullig tjej från Malmö. Ungarna tyckte om henne direkt och vi med. Hon hade köpt med sig lite saker från Sverige åt oss. Lite godis, pärlsocker m.m. Sen det bästa av allt enligt Oliver kalles kaviar randiga. Så till frukost åt Oliver tunnbröd(finns att köpa på Ikea här) och kaviar. Man riktigt såg hur han njöt vid frukosten. Leedendet på hans läppar var så stort. Tänk att man kan bli så lycklig över kaviar.

Elin har tagit lugnt idag stackarn är helt slut efter resan. Kommer ihåg hur slut vi var när vi kom. Det tar ett tag att ställa om sig. Så denna veckan blir lugn. Sen nästa vecka skall vi börja visa runt henne lite. Sen börjar ju jag att jobba förhoppningsvis veckan efter..

Annars händer det inte så mycket just nu här. Vi tar dagen som den kommer och vi hoppas att vi får våra saker från Sverige nästa vecka. De anlände till Sydney på nyårs afton äntligen, nu skall det bara gå igen tullen och karantänen. Sen skall flyttfirman köra ut det till oss. jag/ vi längtar efter våra saker nu. speciellt barnen. Det blir ju nästan som om sakerna är nya, för vi har nästan glömt av vad vi tog med oss hihi. Men det skall bli skönt att få våra saker. Det har ju dragit ut på tiden en hel månad, skulle fått sakerna i början av december.

Annars flyter livet på nu. Vardagen kommer här med och man hanterar samma problem och saker som hemma. Just nu har jag faktiskt lite hemlängtan. men det hör ju till och man har det i perioder antar jag. Men inte så att jag vill packa ihop allt och komma hem. Utan bara saker jag saknar och känslor och människor.

Hoppas att ni alla mår bra och att ni inte lider allt för mycket efter alla stormar som härjar där hemma. Håller oss uppdaterade med aftonbladet och tv 4 nyheterna. Rätt skönt man känner sig inte helt bortkopplad från Sverige.

Ha det bra och ta hand om er. Barnen hälsar till alla sina kompisar.

PS: I will update in english tomorrow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar